עבירות שוחד – סוגים ועונשים
- עו"ד אסף דוק | ייעוץ משפטי אישי
עבירת שוחד מתקיימת כאשר עובד ציבור, נושא משרה ציבורית או כל בעל תפקיד ודרגה אשר אמור לשרת את הציבור, מקבל מאדם, מוסד או חברה תמריץ בצורה של טובת הנאה, טובין או כסף עבור קידום עניינם שלא על פי דין ולא על פי הנהלים. מתן השוחד נעשה על מנת שמקבלו יקדם את ענייניו של נותן השוחד לא על פי טובת הציבור ולעתים אף בניגוד לטובת הציבור, בדרך של הטיית מכרזים, עקיפת נהלים, עצימת עין וכן הלאה. עבירת שוחד נחשבת לעבירה חמורה, כיוון שהיא פוגעת באינטרס הציבורי, בשוויון ההזדמנויות ובחלוקה צודקת של המשאבים הציבוריים. התנהלות המבוססת על שוחד משחיתה את השלטון הן במדינה ככלל והן ברשויות המקומיות, וכתוצאה מכך גורמת לחוסר אמון של הציבור במוסדות המדינה ובשלטון. בעשורים האחרונים אנחנו נחשפים לריבוי של עבירות שוחד, המשחיתות את מערכות השלטון ואינן פוסחות על ראשי ערים, שרים ואף ראשי ממשלה. עו”ד אסף דוק מסביר במאמר הבא על סוגי עבירות השוחד השונות, העונשים בצידן והתייחסות בתי המשפט אליהן.
מהי עבירת השוחד?
סעיפים 297 – 290 בחוק העונשין עוסקים בעבירות שוחד. על פי החוק, שוחד הוא מתן טובת הנאה כלשהי לבעל תפקיד פוליטי או ציבורי, על מנת שזה יפעיל את יכולתו וכוחו וינצל את מעמדו וסמכותו לטובתו של נותן השוחד, בתמורה לאותה טובת הנאה אישית אותה הציע לו נותן השוחד. המתת יכול להיות כסף, שירותים, מתנות וכן הלאה.
עבירת שוחד יכולה להתקיים במישור הפוליטי והציבורי, כמו גם בעולם העסקי – בחברות העוסקות במסחר בבורסה, בתאגידים מסחריים ובקואופרטיבים גדולים. מקבל השוחד יכול להיות כל נושא משרה ציבורית, וכל בעל תפקיד ציבורי. לצורך העניין, בנסיבות מתאימות, גם מאבטח המועסק באבטחת בנין ממשלתי יכול להיחשב כעובד ציבור.
אילו נושאי משרות ותפקידים מוגדרים כעובדי ומשרתי ציבור בהקשר של עבירת השוחד?
החוק משאיר את הגדרת “נושא משרה ציבורית” פתוחה לפרשנויות. בין היתר נכללים בהגדרה זו עובדי מדינה, חברי כנסת, שרים בממשלה,עובדי תאגיד ציבורי, שוטרים וסוהרים, שופטים, ראשי מועצות, עיריות ורשויות מקומיות, רבנים ושופטי כדורגל. כאמור, אפילו מאבטחים המועסקים באבטחת משרדים ממשלתיים יכולים להיחשב כעובדי ציבור, במידה וקיבלו שוחד בעבור ביצוע או אי ביצוע פעולות מסוימות הקשורות למשרד אותו הם מאבטחים.
בנוסף לבעלי תפקיד ציבורי מציין החוק מקרים נוספים של בעלי תפקידים שייחשבו לצורך העניין כעובדי ציבור מבחינת התייחסות החוק לנטילת שוחד על ידם כדלהלן:
◻️ מועמד לתפקיד ציבורי וכן מי שהוטל עליו תפקיד, אך עדיין לא החל למלא את תפקידו, ייחשבו כממלאי התפקיד בכל הנוגע לחשד ואישום בקבלת שוחד.
◻️ עובד מדינה זרה, נושא משרה או תפקיד ציבורי מטעם מדינה זרה, עובד או נושא תפקיד ברשות המחוקקת, המבצעת או השופטת של מדינה זרה.
◻️ עובד, נושא משרה או ממלא תפקיד בארגון ציבורי בינלאומי.
◻️ שופט בתחרויות ספורט
◻️ בעל השפעה ניכרת על בחירתו של מועמד לתפקיד ראש ממשלה, שר, סגן שר, חבר כנסת או ראש רשות מקומית.
◻️ חבר הנהלה, מוסד ביקורת, או בית דין של מפלגה (או נושא תפקיד מקביל לאחד מאלו).
◻️ בעל זכות הצבעה בבחירות בהן מספר בעלי זכות ההצבעה הוא חמשת אלפים או פחות , וכן מי שפעל להתפקדותם של למעלה מחמישים בעלי זכות בחירה בבחירות למועמד.
◻️ מי שתרם, גייס תרומות או הוציא כספים בשווי של מעל חמשת אלפים ש”ח לקידום מועמד במפלגה או סיעה,או לפחות חמישה עשר אלף ש”ח לקידום שני מועמדים ויותר.
כפי שניתן לראות, בחוק מוגדרים מספר רב של תפקידים שהמכהנים בהם ייחשבו לעובדי ציבור. בנוסף לתפקידים המצוינים בפירוש בחוק, קיימים מקרים נוספים בהם יכולה התביעה לטעון כי מדובר במי שעונה להגדרת ‘עובד ציבור’.
העובדה שהגדרת ‘עובד ציבור’ נשארת פתוחה לביאורים ופירושים, מאפשרת לעורך דינו של מי שנאשם בעבירת שוחד לטעון, בהתקיים הנסיבות המתאימות, כי הנאשם אינו עונה להגדרת ‘עובד ציבור’. אולם אליה וקוץ בה – שכן נציג התביעה יכול לנצל זאת באותה מידה. זוהי אחת הסיבות מדוע חשוב למי שנאשם בעבירת שוחד לקבל ייצוג של עורך דין פלילי מומחה בעבירות צווארון לבן.
שני צדדים לעבירת השוחד
כדי שתתבצע פעולת שוחד, צריך שיתקיים שיתוף פעולה בין שני צדדים: נותן השוחד ומקבל השוחד.
מבחינת החוק, שני הצדדים נחשבים לעבריינים, אם כי העונש הצפוי למקבל השוחד גבוה יותר, כיוון שהוא נושא במשרה ציבורית ובקבלת השוחד מפר ופוגע באמון שנתן בו הציבור.
בנוסף, גם מי שמתווך בעסקאות שוחד, מי שלוקח חלק בהעברת השוחד אל עובד הציבור, ומי שמקבל טובין בכדי להשפיע על עובד ציבור לפעול לטובת נותן השוחד שלא על פי דין, נחשב למי שביצע עבירת שוחד.
אם עובד ציבור מתנה פעולות מסוימות שהוא עושה בקבלת שוחד – ייחשב כעבריין גם אם לא נענו דרישותיו. בדומה לכך, אדם המציע לעובד ציבור שוחד, ייחשב לעובר עבירת שוחד גם אם עובד הציבור דחה את הצעתו.
ענישה בעבירות שוחד
בשנת 2010 הוחמרה מדיניות הענישה הנהוגה בעבירות השוחד השונות, לאחר כניסתו לתוקף של תיקון לסעיפים 290 ו – 291 לחוק העונשין. סעיף 290 עוסק בקבלת שוחד – התיקון העלה את רף הענישה בגין קבלת שוחד משבע שנות מאסר לעשר שנים.
סעיף 291 עוסק בעבירת מתן שוחד, שהעונש בגינה הועלה לשבע שנות מאסר, במקום שלוש וחצי שנים.
להלן רשימת העונשים בגין עבירות שוחד שונות המשתנים בהתאם לעבירה:
לקיחת שוחד
עובד ציבור הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו – מאסר 10 שנים או קנס שהוא אחד מאלה, הגבוה מביניהם:
(1) פי חמישה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4), ואם נעברה העבירה על ידי תאגיד – פי עשרה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4);
(2) פי ארבעה משווי טובת ההנאה שהשיג או שהתכוון להשיג על ידי העבירה.
(ב) בסעיף זה, “עובד הציבור” – לרבות עובד של תאגיד המספק שירות לציבור.
מתן שוחד
נותן שוחד לעובד הציבור כהגדרתו בסעיף 290(ב) בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו – מאסר 7 שנים או קנס כאמור בסעיף 290(א).
תיווך בשוחד
המקבל כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת על מנת לתת שוחד – דינו כאילו היה לוקח שוחד (10 שנות מאסר); ואין נפקא מינה אם ניתנה בעד תיווכו תמורה, לו או לאחר, ואם לאו, ואם התכוון לתת שוחד ואם לאו.
שוחד בתחרויות
הנותן או המקבל שוחד בכוונה להשפיע על קיומן, מהלכן או תוצאותיהן של תחרות ספורט או תחרות אחרת שיש לציבור עניין בקיומן או בתוצאותיהן, דינו – מאסר 3 שנים.
מתן שוחד לעובד ציבור זר
הנותן שוחד לעובד ציבור זר בעד פעולה הקשורה בתפקידו, כדי להשיג, להבטיח או לקדם פעילות עסקית או יתרון אחר בנוגע לפעילות עסקית, דינו – מאסר 7 שנים.
עבירת ניסיון שוחד
ניסיון מתן שוחד: במקרים בהם אין היענות להצעת השוחד, מעשה הצעת השוחד ייחשב כניסיון למתן שוחד ודינו של מציע השוחד שווה לדינו של נותן השוחד – קרי מאסר 7 שנים.
איסור ניסיון לקבלת שוחד
סביבה שלטונית בה מעורבים מעשי שוחד היא משחיתה ומושחתת. מדינה שרשויותיה נגועות בשוחד היא מדינה שבמקרה הטוב אינה מתנהלת בדרך שתיטיב עם אזרחיה ולמרבה הצער, במרבית המקרים מזיקה לכלל האזרחים, על חשבון בעלי הממון והשררה.
מעשי השוחד בישראל הפכו לנפוצים עד כדי כך, ששרים, ראשי ממשלה וראשי עיריות נחשדו ואף הואשמו בקבלת שוחד. מצב זה מהווה אינדיקציה לשחיתות בה נגועות הרשויות המקומיות ורשויות המדינה כאחד. זהו מצב מדאיג, המחייב התייחסות נאותה של מערכות החוק, האכיפה והמשפט.
האיסור הגורף על ניסיון קבלת שוחד מכוון למנוע את התפשטות הנגע במערכות השלטון, כדי שמי שמבקש לנצל את מעמדו ותפקידו בכדי לדרוש ולקבל טובות הנאה אישיות ומוכן למעול באמון שניתן בו תמורת שלמונים מכל סוג יודח ויוקע. העונשים והקנסות הגבוהים שנקבעו בתיקון לחוק בשנת 2010 מהווים אמצעי נוסף להרתעה ומלחמה בשחיתות.
יסודות עבירת השוחד
מהם יסודותיה של עבירת השוחד, היסוד העובדתי והיסוד הנפשי:
היסוד העובדתי של עבירת השוחד
היסוד העובדתי של עבירת השוחד נחלק לשלושה פרמטרים עיקריים:
◻️ מקבל השוחד הוא אדם הנושא במשרה ציבורית – על פי החוק, לעניין עבירות שוחד כל עובד ציבור הוא ‘נושא משרה ציבורית’, לכן הגדרה זו היא רחבה וכוללת מנעד רחב של תפקידים החל מראש ממשלה וכלה במאבטח במשרד ממשלתי. במקרים מסוימים, ברור כי מדובר בעובד ציבור, בעוד שבמקרים רבים אחרים, הגדרת ‘עובד ציבור’ נתונה לפרשנויות וביאורים.
◻️ מתן טובת הנאה לעובד הציבור – מתן כסף, שירות כלשהו, או טובת הנאה מכל סוג שהוא למקבל השוחד עבור ביצוע או אי ביצוע פעולות מסוימות.
◻️ זיקה בין מתן טובת ההנאה לתפקידו של עובד הציבור – טובת ההנאה ניתנה לעובד הציבור בתמורה לנקיטת פעולה מסוימת או אי נקיטת פעולה מסוימת, על פי בקשת נותן השוחד, למען קידום ענייניו של נתון השוחד, והיא ניתנה לו בשל היותו נושא משרה. יש להראות כי המתת ניתן בשל תפקידו ומעמדו של מקבל השוחד ובשל יכולתו לפעול לקידום ענייניו של נותן השוחד, ולא בשל קשרי ידידות בין נותן השוחד ועובד הציבור.
כדי שתתקיים עבירת שוחד לא חייבת להתבצע הפעולה לשמה ניתן השוחד, כמו כן, לא חייבת להתממש מטרתו של נותן השוחד. עצם העובדה שניתן לעובד הציבור מתת כלשהו בעבור נקיטת פעולה מסוימת לטובת ענייניו של נותן השוחד מהווה עבירת שוחד.
היסוד הנפשי של עבירת השוחד
היסוד הנפשי מחייב מודעות של הצדדים.
מבחינת מקבל השוחד – כדי שיהיה אשם בעבירת שוחד, יש להראות כי היה מודע לכך שהמתת ניתן בעבור פעולה הקשורה לתפקידו, אותה מצפה ממנו נותן השוחד לבצע בעבור המתת.
מבחינת נותן השוחד – עליו להיות מודע לכך שהמתת הניתן לעובד הציבור ניתן לו בזיקה ישירה לתפקידו, לסמכויותיו וליכולתו לקדם את ענייניו של נותן השוחד.
עשוי להתקיים מצב בו רק צד אחד במשוואה היה מודע לכוונת השוחד, במקרה כזה, היסוד הנפשי של עבירת השוחד מתקיים רק בצד בעל המודעות לכוונת השוחד. למשל, אם אדם העניק מתת כלשהו לעובד ציבור מתוך כוונה לשחדו, אך עובד הציבור סבור שהמתת ניתן לו מסיבה אחרת, מתקיים היסוד הנפשי לעבירת שוחד רק בצד הנותן. לעומת זאת, ייתכן מצב בו אדם מעניק לעובד ציבור מתת כלשהו ללא כוונת שוחד, אך עובד הציבור שקיבל את המתת סבור שהמתת ניתן לו כשוחד, ומתנהג בהתאם לכך, אזי מתקיים היסוד הנפשי לעבירת השוחד רק בצד המקבל.
חומרתן של עבירות שוחד
עבירות השוחד נחשבות לחמורות שבעבירות הצווארון הלבן, נשאלת השאלה, מדוע נחשבות עבירות אלו לחמורות כל כך? יש מי שיאמרו שמתן שוחד הוא אפילו טוב, שהוא למעשה מסייע למערכת לפעול במהירות וביעילות, כיוון שהוא מזרז תהליכים. השקפה זו מאמצת פרספקטיבה צרה, הרואה רק את טובתו של נותן השוחד נגד עיניה. בפרספקטיבה רחבה, המשקיפה על הדברים מנקודת המבט של טובת הכלל, קל להבין את חומרתן של עבירות השוחד. עבירות שוחד משחיתות את השלטון ומנציחות התנהלות המפלה את בעל האמצעים לטובה, וחמור מכך, מפלה את בעל האמצעים המושחת לטובה, על פני אזרחים ישרים הפועלים על פי החוק.
יתרה מכך, בכל פעם שעובד ציבור נוטל שוחד ופועל לפי ציפיותיו של נותן השוחד, הוא מועל באמון הציבור ובתפקידו הציבורי. פירושו של דבר שמשאבים ציבוריים מופנים לאפיקים שאינם משרתים את הציבור בדרך הטובה ביותר, מכרזים מוענקים למי שאינם המוכשרים ביותר לבצע את העבודה, אישורים ניתנים למי שאינם זכאים להם וכן הלאה.
עבירות שוחד מנציחות ומטפחות שחיתות שלטונית, שחיתות שלטונית פוגעת באיכות החיים של אזרחי המדינה ובאמון הציבור במערכות השלטון. נושאי משרות ציבוריות מחויבים לפעול בהגינות, ביושר ועל פי החוק, כל פעולה שאינה מתיישרת עם מחויבויות אלו מהווה מעילה והפרת האמון שנתן בהם הציבור, ולפיכך הופכת אותם לבלתי כשרים למלא את תפקידם. אם אנו חפצים לחיות בביטחון במדינה מתוקנת, יש לבער את נגע השחיתות. עבירות שוחד הן אבן נגף בפני הגינות, הוגנות, חלוקת משאבים צודקת, ניקיון כפיים ושלטון החוק, לכן רואה בהן המחוקק עבירות חמורות, שיש לפעול ככל שניתן כדי להעלימן מן הארץ.
מגמה של החרפה ומדיניות ענישה מחמירה
בעשורים האחרונים אנו עדים ליותר מדי מקרים של עבירות שוחד, ונראה שהמצב רק הולך ומחריף. נושאי משרות בכירים נאשמים חדשות לבקרים בעבירות שוחד, ביניהם ראשי ערים ואף ראש ממשלה, הרושם המתקבל הוא שנגע השחיתות חדר לכל פינה במוסדות השלטון. התיקון לחוק העונשין שנכנס לתוקפו בשנת 2010, מכוון להילחם במגמת העלייה במקרי השוחד, לנקות את מערכות השלטון משחיתות, ולהשיב לציבור את האמון במוסדות השלטון. מדינה המתנהלת בשחיתות היא מדינה שאינה ממלאת את חובתה כלפי אזרחיה, אינה מעניקה להם את השירות הטוב ביותר, אינה מחלקת את המשאבים בצורה הנכונה, ונכנעת לתכתיבים של בעלי הון מושחתים.
לאור כל אלו, מערכת החוק והמשפט יצאה להגן על כבודם של עובדי הציבור ועל טובתם של אזרחי המדינה. שחיתות שלטונית פוגעת באיכות החיים של אזרחי המדינה ובביטחונם הכלכלי והאישי. כדי שישראל לא תהפוך למדינת עולם שלישי בה אין לאזרח הפשוט מי שיגן עליו, ואין לו כתובת לפנות אליה על מנת לקבל את זכויותיו שנשדדו על ידי בעלי אינטרסים נותני ומקבלי שוחד, מערכות השלטון והחוק צריכות לעבוד בנחישות ובמרץ. בנוסף לכך, כדי שהמהלך יצליח, דעת הקהל צריכה להביע בצורה ברורה ונחרצת את הסלידה ממי שמעורבים בפרשיות שוחד. האם ישראל נמצאת במקום הזה? או שמא התרגלנו לשחיתות ולשוחד, למדנו איך לנצל את הסיטואציה המושחתת לטובתנו, ולשרוד?
מקומה של ישראל במדד השחיתות העולמי
בשנת 2016 פורסם דו”ח של האו”ם, העוסק במדיניות ההחמרה בענישה בגין עבירות שוחד בישראל. הדו”ח שיבח את מערכות אכיפת החוק על מאמציהן למלחמה בשחיתות הציבורית בישראל, לאכיפת החוק ולמיגור תופעות כמו עבירות שוחד ועבירות שחיתות נוספות. בנוסף, ציין הדו”ח לטובה את רשויות החוק ורשויות האכיפה, את היעילות בה מטפלת מערכת המשפט בתיקים בהם מעורבים עובדי ונבחרי ציבור, ואת הקנסות הגבוהים בגין עבירות שוחד, המייצרים הרתעה משמעותית. אם ניקח בחשבון את ממצאי דו”ח האו”ם לגבי מדיניות הענישה בישראל בעבירות שוחד, נראה, שגם אם עדיין לא הגענו אל היעד, אנחנו צועדים בכיוון הנכון.
יחד עם זאת, אי אפשר שלא להתייחס לדירוגה של ישראל במדד השחיתות העולמי לשנת 2020, המעניק לנו ציון 60, וממקם את ישראל במקום ה 35 מתוך 180 מדינות. על פי נתונים אלו, נראה שמאז 2016, מצב השחיתות בישראל לא רק שלא השתפר, אלא אף החריף. מיקומה וציונה של ישראל במדד השחיתות נמצאים מאז 2017 במגמת ירידה, ובשנת 2020 הציון והדירוג של ישראל נשארו כשהיו בשנת 2019. כדי להבין את חומרת מצבנו, יש לקחת בחשבון את העובדה שהמקום ה-35 בדירוג נמצא 9 מקומות בלבד מעל לקו האדום, אשר מתחתיו ממוקמות המדינות ה’מושחתות’. בין השאר, ממוקמות מעלינו מדינות כמו קטאר, איחוד האמירויות ואסטוניה.
ייצוג משפטי על-ידי עו”ד פלילי מומחה לעבירות צווארון לבן
עבירות שוחד נחשבות לעבירות צווארון לבן חמורות, ובהתאם לכך חומרת העונשים בגינן, היכולים להגיע לעשר שנות מאסר שיגזרו על מקבל השוחד, ושבע שנות מאסר שיגזרו על נותן השוחד. מערכות האכיפה רואות את שני הצדדים של העבירה – קבלת השוחד ומתן השוחד כעבירות חמורות, ומתייחסות גם למתווכים בעסקאות שוחד בחומרה. בשל כל אלו, אין להתייחס לחשד בעבירת שוחד בשוויון נפש, שכן חשד שכזה, אם יתגבש לכדי כתב אישום, יכול לעלות לנאשם בשנות חיים יקרות אותן יבלה במאסר, ובקנסות גבוהים.
כדי להתמודד עם חשד או אישום בעבירת שוחד יש להיוועץ בעורך דין פלילי בעל ניסיון ומומחיות בעבירות צווארון לבן ככלל, ובתיקי עבירות שוחד בפרט. חשוב לפנות לעורך הדין בהקדם האפשרי, שכן התנהלות שגויה בחקירה הראשונית במשטרה עלולה להשפיע לרעה על כל מהלך הטיפול בתיק. תיקי עבירות שוחד הם סבוכים ומפותלים, ועל עורך הדין להיות מצוי בכל נבכי החוק הקשורים לעבירות שוחד, על מנת שיוכל לייצג את לקוחו בצורה הטובה ביותר. אל תתפשרו על ייצוג של עורך דין חסר ניסיון, שכן אתם עלולים לשלם על כך מחיר כבד.
חשיבות איכות הייצוג המשפטי בעבירות שוחד
הדין הפלילי סבוך, מורכב ומאפשר טווח פעולה רחב. כמעט כל אחד מהשלבים בהליך הפלילי יכול להוות שלב יציאה ממנו ולהיפך, מניעת יציאה ממנו. שלב היציאה יכול להיות בגלל הוכחה שאכן לא התבצעה עבירה, אך גם תודות לכשלים בירוקרטיים וביצוע כושל או לא חוקי של אחד מהשלבים שנסקרו לעיל. נוסף כל כך, יש לדעת כי רף ההתייחסות של החוק לסעיפים שונים באותו תחום הן שונות לחלוטין ודבר זה משפיע על העונש המוטל על הנאשם.
היוועצות בעו”ד פלילי הינה קריטית לאורך כל שלביו של ההליך הפלילי המתנהל נגדך. עורך הדין שייצג את האינטרסים שלך יוכל עוד משלביו הראשונים של ההליך לסכל את האפשרות שתואשם או תורשע בהאשמות שווא וכן במקרים מסוימים אף להביא לביטול ההליך הפלילי שנפתח נגדך. במידה והוגש נגדך כתב אישום הצורך בייעוץ משפטי מקצועי הוא הכרחי. עורך הדין יוכל להקטין את כובד הראיות נגדך ולהביא לתוצאות המיטביות בתיק בכך שיסייע לך לגבש גרסה עקבית שעשויה להיות ההבדל בין הרשעה לזיכוי.
צוות עורכי הדין שלנו, ביניהם גם יוצאי הפרקליטויות השונות ורשויות האכיפה, פועל במקצועיות ומסירות על מנת ולהגן על זכויותייך. המשרד מונה צוות אנשים מוכשר וייחודי המתורגל בחשיבה “מחוץ לקופסה” למציאת פתרונות מקוריים ופועל תמיד למען לקוחותיו ללא מורא ובנאמנות, תוך לחימה עיקשת, רציפה ובלתי מתפשרת במנגנונים השונים עד לכיבוש היעד לשביעות רצון המטופל. במידה וזומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בעבירות שוחד, פנה ללא דיחוי להתייעצות עימנו בטלפון 052-6885006 או השאר פרטים ונשמח לסייע ולהציע לך מענה ופתרונות מקצועיים בהתאמה אישית. הפניה אינה כרוכה בהתחייבות כל שהיא מצדך. סודיות מלאה מובטחת.
תשובות לשאלות חשובות בנושא
מדוע חשוב כל כך להסתייע בעורך דין פלילי מומחה?
עולם המשפט הפלילי סבוך, מורכב ומאפשר טווח פעולה רחב. עורך הדין שייצג את האינטרסים שלך יוכל עוד משלביו הראשונים של ההליך לסכל את האפשרות שתואשם או תורשע בהאשמות שווא וכן במקרים מסוימים אף להביא לביטול ההליך הפלילי שנפתח נגדך.
כיצד לבחור את עורך הדין הפלילי הנכון?
קיימים משרדי עורכי דין פליליים רבים, וכל אחד מהם מצהיר על עצמו כמשרד מוביל ומצליח. בבחירת עו"ד פלילי רצוי לשים דגש על תחומי ההתמחות שלו, הוותק והניסיון המשפטי בהם הוא מחזיק, לוודא שאינו מספק הבטחות שווא ולדאוג שיש ביניכם אינטראקציה אישית טובה. בנוסף, כל מי שבידו רישיון לעריכת דין יכול לספק סיוע משפטי למי שזקוק לכך, אך כשם שאיננו מצפים מרופא עיניים שיסתום לנו חור בשן, כך לא יהיה זה נבון לצפות מעו"ד המתמחה בנדל”ן שיהיה בעל מומחיות בדין הפלילי.
מדוע לבחור בנו לייצוג בהליכים פליליים?
משרדנו מחזיק במוניטין וניסיון עשיר בתחומי המשפט הפלילי ומורכב מעורכי דין המתורגלים בחשיבה משפטית פורצת דרך למציאת פתרונות מקוריים ללקוחותיו, תוך מאמץ מתמיד להעניק את השירות המשפטי האיכותי, המסור והדיסקרטי ביותר.
◻️ מאמר זה עודכן לאחרונה ב-14 במאי 2024.
מעורך דין פלילי מומחה
השאירו פרטים
אודות הכותב: עו"ד אסף דוק
-
מומחה למשפט פלילי ובעליו של משרד עורכי דין מוביל בישראל העוסק בייצוג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה בתיקים קלים ומורכבים כאחד. מאמין במצוינות, הקפדה על הפרטים הקטנים וחשיבה משפטית פורצת דרך.
הצלחות המשרד | דירוג המשרד | משרדנו בפייסבוק
תגיות - מונחים נוספים בתחום
לקיחת שוחד | מתן שוחד | מתן שוחד לעובד ציבור זר | עבירות צווארון לבן | עבירות שוחד | עבירת מתן שוחד | עבירת קבלת שוחד | עבירת שוחד | עבירת תיווך לקבלת שוחד | עונש על לקיחת שוחד | עונש על מתן שוחד | עונש על שוחד | ענישה בעבירות שוחד | קבלת שוחד | קבלת שוחד של עובד ציבור | שוחד בחירות | תיווך לשוחדהצלחות נוספות דוגמאות להצלחות המשרד בתחום
- איש עסקים שנחשד במתן שוחד לבוחנים ועובדים של משרד הרישוי נוקה מאשמה
- בעלים של חברת בנייה מובילה שהואשם בעבירות מס חמורות נוקה מאשמה
- סגירת תיק בהסדר מותנה בעבירות זיוף וקבלת דבר במרמה
- סגירת תיק מחוסר אשמה ללקוח שנעצר ונחקר בחשד לתקיפת אישה וחדירה לחומר מחשב
- סגירת תיק רצח כפול נגד עד המדינה שהפליל את אסי אבוטבול ברצח עו”ד יורם חכם
- סגירת תיק פלילי לעורך דין שהואשם שאיים בסכין ותקף אדם אחר
מאמרים נוספים בתחום
-
עבירת שוחד בצבא – משמעותה והעונש בצידה
רבים ששירתו בצבא מכירים את התופעה: חייל שמקורב לקצין זה או אחר, משיג בדרכים לא ברורות כל מיני הקלות, חופשות והטבות, בזמן שהחיילים ה"רגילים", ממשיכים בשגרה הנוקשה והאפורה. לעתים מדובר קרא עוד >>
-
עבירות צווארון לבן
עבירות צווארון לבן הן עבירות כלכליות שתכליתן הוא להפיק רווחים בלתי חוקיים על-ידי שימוש באמצעים פסולים. עבירות אלה כוללות: עבירות מרמה והונאה, לקיחת שוחד, מתן שוחד, קבלת דבר במרמה, זיוף קרא עוד >>
-
עבירת מתן שוחד לעובד ציבור זר – משמעותה והעונש בצידה
מתן שוחד במטרה לקדם אינטרסים עסקיים מהווה עבירה פלילית חמורה, במיוחד כאשר מדובר במתן שוחד לעובד ציבור זר הפוגע בסדרי המנהל הציבורי במישור הבינלאומי. עבירה זו חוקקה ברוח האמנות הבינלאומיות קרא עוד >>
-
שלוש שנות מאסר לשוטר שהעביר מידע רגיש לעבריינים בתמורה לשוחד
בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לאחרונה שלוש שנות מאסר על שוטר לשעבר שחשף נתונים סודיים, במטרה לזכות בתמורה כספית [ת"פ 57281-12-16]. הנאשם עבד בימ"ר נגב והעביר לישראלי ששהה באוקראינה מידע קרא עוד >>
לפסקי דין נוספים פסקי דין קשורים
עבור לפורום שאלות ותשובות מהפורום הפלילי
חוות דעת על השירות המשפטי
דירוג השירות המשפטי אותו אנו מספקים הוא מרכיב חשוב לשיפור ההתייעלות מצידנו וכחלק מכך מסייע לאחרים לקבל החלטות משמעותיות עבורם.
-
אהוד חסוי // 16/05/20215 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:משרד עורכי דין של מקצועניםחוות דעת:משרד עורכי דין של מקצוענים. הגעתי אליהם בעקבות זימון לועדת משמעת באוניברסיטה. עו"ד דוק זיכה אותי מכל אשם! בזכות הייצוג שלו קיבלתי הזדמנות להמשיך במסלול המקצועי שלי. מדובר בעו"ד שנתן לי תחושת ביטחון כבר בפגישה הראשונה, הפגין אכפתיות לאורך כל הדרך ובסופו של דבר השיג עבורי את התוצאה הטובה ביותר. שמח שזכיתי להכיר אותו וממליץ עליו בעיניים עצומות.
-
גבי חסוי // 11/05/20215 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:כבר משיחת הטלפון הראשונה הרגשתי שאני בידיים טובות!חוות דעת:הגעתי לעו"ד דוק דרך האינטרנט וכבר משיחת הטלפון הראשונה הרגשתי שאני בידיים טובות. עו"ד דוק ליווה אותי בתקופה לא קלה בכלל בחיי כאשר בסופה כבודי שב אלי. אין עליו, צעיר ומבריק - יישר כוח!
-
מאור חסוי // 30/04/20215 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:עורך דין שלא מבטיח הבטחות שווא ומשיג בסופו של דבר תוצאות טובות!חוות דעת:אני רוצה להודות לך עו"ד דוק על הליווי המשפטי המיוחד והנאמן לאורך כל הדרך. זה לא מובן מאליו שעו"ד נותן 200% בתיק ועושה זאת בגאון כמוך. תודה רבה ממני ומכל המשפחה על המסירות והמקצועיות.
-
ניסים חסוי // 28/03/20215 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:עורך דין שלא מפחד להילחם על חפותו של הלקוחחוות דעת:שלום לכולם ברצוני להמליץ על עו"ד אסף דוק. הגענו למשרד שלו בעקבות המלצה באינטרנט ואף המלצה של קולגה שלו. מצאנו עורך דין שלא מפחד להילחם על חפותו של הלקוח שלו בבית המשפט ולא רואה ממטר את גורמי האכיפה שנמצאו על-ידי בית המשפט כלא אמינים. אנחנו ממליצים עליו בחום ובטוחים שכל מי שייעזר בשירותיו יבין בדיוק על מה אנחנו מדברים.
-
ירון חסוי // 12/12/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:עורך דין מקצועי ומסור שיודע לספק את התוצאה המיוחלת ללקוחחוות דעת:אסף דוק הוא כל קודם בן אדם טוב ואחר כך עורך דין מקצועי ומסור שיודע לספק את התוצאה המיוחלת ללקוח. לפני מספר שבועות הוגש נגדי כתב אישום על נהיגה בשכרות. על אף הכמות הגבוהה ולמרות שכבר כמעט וויתרתי על מקום העבודה (נהג במקצועי) אסף הפתיע אותי בתוצאה ובזכותו קיבלתי את הרישיון שלי חזרה ובכך נמנע אסון כלכלי לי ולמשפחתי. תצליח בכל אשר תפנה, אמשיך להמליץ עליך בחום.
-
דוד חסוי // 12/12/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:בזכות אסף בית המשפט זיכה אותי מעבירה חמורה שיש עימה קלוןחוות דעת:אסף, מקצוען אמיתי, בקיא בחומר, ידע איך להתנהל עם הפרקליטות, בזכותו הפרקליטות חזרה בה מהאשמות. ממליץ בחום.
-
דני חסוי // 12/12/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:עורך דין מצויין!חוות דעת:עורך דין מצויין! מתנהל בצורה מקצועית תוך שיקוף מלא ושיתוף פעולה. מכיר את העבודה בצורה טובה ועושה הכל ע"מ להשיג את התוצאה הרצויה.
-
יגאל חסוי // 29/11/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:תודה על המקצוענות והסבלנות!חוות דעת:עו"ד דוק הגיע לייצג אותי בדיון המעצר הראשון בעבירה לא פשוטה והציל אותי מהמשך ישיבה מאחורי סורג ובריח. בהמשך עו"ד דוק הגן תמיד על האינטרסים שלי על פני עשרות דיונים עד קבלת פסק דין מקל ביותר. אין לי באמת דרך להודות לו מלבד המילים שאני כותב כאן ויכול ויסייעו לאחרים למצוא אותו כי באמת ומדובר באדם מיוחד ומקצוען אמיתי.
-
ליאור חסוי // 20/11/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:תודה על שליווית אותי לאורך כל הדרך, צעד, צעד עד לתוצאה המיוחלתחוות דעת:עורך הדין דוק היקר, ברצוני להביע את תודתי על השירות המסור והמקצועי שהענקת לי. ליווית אותי לאורך כל הדרך, צעד, צעד עד לתוצאה המיוחלת. מוקיר ומעריך את מה שעשית בשבילי.
-
טלי חסוי // 12/11/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:עו"ד דוק הוא הכתובת!חוות דעת:היי אסף, רק רציתי להודות מקרב לב הילדה הגיעה רגועה יחסית למצב... אבל בטוחה שיש גב מאחוריה והוא לא רק שלנו. מקווה מאוד שלא נצטרך להיפגש בעתיד😁 אך אם הגורל יזמן לנו אירוע כזה או אחר(🙏שלא) אני יודעת שאתה הכתובת!!! תודה רבה, טלי
-
יוסי חסוי // 30/10/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:מקצועיות ותבונה והכל בגובה העינייםחוות דעת:השילוב האולטימטיבי של מקצועיות בלתי מתפשרת, תבונה ואנושיות. אם הגעת למשרד הזה אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים הכי טובות שיש.
-
דוד חסוי // 22/10/20205 ציון השירות המשפטי5 מקצועיות 5 שירותיות 5 שביעות רצוןבמשפט אחד:בזכות אסף בית המשפט זיכה אותי מעבירה חמורה שיש עימה קלוןחוות דעת:אסף, מקצוען אמיתי, בקיא בחומר, ידע איך להתנהל עם הפרקליטות, בזכותו הפרקליטות חזרה בה מהאשמות. ממליץ בחום.
זקוק לייעוץ אישי ומקצועי בנושא?
אתה מוזמן ליצור עימנו קשר ונשמח לסייע ולהציע לך מענה ופתרון מקצועי בנושא זה על פני כל שעות היממה. הפניה אינה כרוכה בהתחייבות כל שהיא מצידך.
בטלפון: 077-5006206 או בנייד: 052-6885006
או מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליך בהקדם:
הפניה הינה ישירות אל עורכי דין פליליים במשרד. עורך דין מומחה מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.